Teorie tichého vlivu

Většina online marketérů vás naučí, jak pomocí sociálních sítí zvýšit počet návštěvníků vašich stránek, jak pracovat s databázemi e-mailových adres a využít nedostatky zákonů a společenských opatření, jak zvětšovat váš vliv, jak efektivně proměnit návštěvníky stránek v kupující. Většina online i offline marketérů dělá přesně tohle.

Přeměna návštěvníků stránek na kupující je ale bezduché využití vaší kreativní energie. Ihned ji zavrhněte.

Spatřuji větší význam ve tvorbě něčeho se skutečnou hodnotou. Nárůst vlivu spojuji s nárůstem kvality zboží/služby a ne se zvýšením počtu prodejů, návštěvnosti stránek nebo počtu čtenářů. A naučil jsem se něco, co by vám ti křičící marketéři nikdy neřekli: místo křiku dejte přednost tichu.

Když všichni ječí: „Podívejte se na mě!“, mlčte.

Když se jiní domáhají pozornosti, zaměřte svoji pozornost do svého nitra.

Když ostatní usilují o navýšení počtu shlédnutých stránek a realizovaných obchodů, zajímejte se o kvalitu zboží/služby.

Když se ostatní snaží doslova přitáhnout potenciální zákazníky na své stránky, nechte své potenciální zákazníky, aby vás nalezli sami.

Když většina blogů naléhá na své návštěvníky pomocí vyskakovacích a rozevíracích oken, aby se přihlásili k odběru online zpravodaje, jděte svým čtenářům z cesty.

Když se ostatní chlubí svým úspěchem, vy ponechejte svoji chválu na ostatních.

Když ostatní chamtivě lpí na autorských právech, dejte svoji práci volně k dispozici.

Když si jiní vytyčují cíle jako motivaci k dalšímu růstu, naučte se být se sebou spokojeni, a lidé se vás budou ptát, jen aby poznali vaše tajemství.

Přišel jsem na to, že tohle vše je pravda. Pokud tvoříte něco, co má skutečnou hodnotu, nepotřebujete marketing, nepotřebujete utrácet peníze za reklamu a naléhat na lidi, ať se k něčemu přihlásí.

Lidé si vás najdou sami a budou si myslet, že jste tak skvělí, že o vás musejí říct svým přátelům. Vaši čtenáři se stanou vašimi marketéry, kvalita vašeho zboží/služby se stane vaším rozpočtem na reklamu.

Přestavte si, že vlastníte obchod s vdolečky. Pokud jsou vaše vdolečky obyčejné, budete k jejich prodeji potřebovat reklamu a guerilla marketing (nekonvenční způsob propagace, poznámka překladatelky), abyste získali zákazníky. Ale pokud jsou vaše vdolečky takové, že se lidem protočí oči v extázi, povědí světu o vaší delikatese a svět vám bude bušit na po vdolečkách vonící dveře.

Mlčte, objevte svůj vnitřní klid a tvořte hodnoty, tohle přebije marketing kdykoliv. A jakmile se naučíte naslouchat svému nitru, můžete zcela ignorovat marketéry, plivající oheň ze svých dračích hlav.

3 komentáře u „Teorie tichého vlivu“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *