Měsíc bez cukru a internetu

Měsíc bez internetu

Tento rok jedu podle mého plánu „Rok bez…“  A měsíc bez internetu považuji za jeden z nejtěžších měsíců tohoto plánu.

Jak bude tento měsíc probíhat?

Nebudu používat internet po celý den, kromě programování, webových stránek a zveřejňování článků na svém blogu – tomu se mohu věnovat jen odpoledne od 17h do 18h.

Jinými slovy. Od rána do 17h nebudu moci zkontrolovat svou emailovou schránku, přečíst si online články, vyhledávat informace, spravovat své online podnikání či sledovat elektronické bankovnictví.

A aby bylo jasno. Tady jsou shrnuty všechny výjimky, na které mám vyhrazenou hodinku denně na Internetu:

  • Vyhledávání potřebných informací a čtení článků o programování. Kvůli své měsíční výzvě se programování nevzdám. To proto, že jsem v lednu každý den strávil polovinu času tím, že jsem se programování učil. Přecejen zabývám se tím už delší dobu, ale zatím to nestačilo k tomu, abych dokázal vyřešit těžší úkoly, které přichází po těch základních. Ano, prošel jsem CodeAcademy a inspiroval se mnoha dalšími návody. Ty mě však neposunuly tam, kde chci být. Nedokázal jsem vytvořit nic sám. Nicméně se chystám vytvořit novou aplikaci, kde využiji Javascript/JQuery/Node.js. a také Google. Mimo jiné čtu návod Eloquent Javascript, a teprve poté se vrhnu do práce v tomto programu. 

  • Publikovat nové články na Zenhabits, mnmlist, unschoolerym, Sea Change atd.. Budu vše psát nejdříve offline a pak je v rámci mé hodiny internetu denně (17h-18h) zveřejním. Předtím nebudu kontrolovat email ani Twitter. 

  • Každý den hodina (od 17h do 18h) na internetu. Stále mi na internetu běží podnikání. Proto v 17h budu na „příjmu.“ Budu obstarávat email a věnovat se svým povinnostem. 

  • Jeden živý webinář. V tomto měsíci mám v plánu jeden živý webinář v programu „Sea Change.“ 

  • Každý večer si číst 30 minut před spaním. Po práci na internetu si vyhradím 30 minut pro čtení RSS kanálů a uložení článků a mé tvorby v Instapaper.

A co budu celou tu dobu dělat, místo brouzdání na internetu?

Převážně to budou tyto aktivity:

  1. Meditovat. Jako první věc každý den.

  2. Učit se španělsky. Učit se asi tak 30 minut každé ráno Pimsleur španělštinu.

  3. Programovat. Jak už jsem se zmínil. Hodlám se zabývat čtením a učením Javascript a vytvořit novou aplikaci. To bude zabírat každý den asi tak polovinu času. Hlavní pointa tohoto studia je naučit se návod a postup, jak učit programovat druhé lidi, nakonec to budu moct učit i děti. I já sám mohu vytvořit super věci.

  4. Psát. Budu psát nové články, ale také budu pracovat na své nové knize Zenhabits v tištěné podobě, kterou chci brzy publikovat.

  5. Cvičit. Cvičit budu každý pracovní den v poledne.

  6. Trávit čas s rodinou. Chci si s dětmi číst knížky, hrát si s nimi…

  7. Pít čaj. V 16h si s dětmi dáváme pravidelně čaj. Tak v tom budeme akorát pokračovat.

Zablokoval jsem si také složku na internetu, která mě nejvíce rozptylovala.

 Minulý měsíc: Měsíc bez sacharidů

 V prosinci v rámci mého plánu „Rok bez…“ jsem jedl co nejméně sacharidů. To znamená: žádný cukr, bílá mouka, bílá rýže ani brambory. Bylo to celkem snadné. Jedl jsem tak zhruba 6 měsíců (občas jsem udělal nějaké výjimky).

Co jsem zjistil:

  • Není to tak těžké. Jím výživné a plnohodnotné potraviny. Nejvíce jím jídlo, které miluju, jako třeba sušené ovoce, ořechy, avokádo, tempeh, quinoa, černé fazole, tropické ovoce. Je to vynikající.

  • Dovolil jsem si jíst spoustu sacharidů, když jsem běžel 50 mílový ultramaraton. Myslím, že to bylo absolutně nezbytné, ale asi jsem to s jejich množstvím trošku přehnal. Necítil jsem se dobře. Bolelo mě pak břicho.

  • V jídle je více sladidel než si dokážeme představit. Několikrát jsem náhodou snědl něco, co sladidlo obsahovalo. To se stane, sladidla jsou schovaná snad všude!

  • Porušil jsem to několikrát. Jednou jsem si dal hranolky a občas si kousl do sušenky. Nic závažného, zkrátka jsem na to měl chuť.

  • Má mysl je opravdu expert na výmluvy. Když jsem to 2-3krát porušil, říkal jsem sám sobě něco ve smyslu jako: „To je OK. Když to bylo jenom jednou, tak to ničemu nevadí…,“ jenže se mi to stalo ještě několikrát. Pokud si nejste vědomi, že tyto racionalizace vytváří vaše mysl, dokáže se to docela snadno obrátit proti vám. Nevšiml jsem si toho hned, ale až později. Nyní rozeznám, kdy sám sebe chlácholím a můžu to zastavit.

  • Když nejím sacharidy, tak celkově méně jím. Je to neuvěřitelné, jak návykové cukr a mouka mohou být. Začnete to jíst a najednou si uvědomíte, kolik jste toho snědli. A ve většině případech jste toho snědli až příliš. Když jsem se zaměřil na plnohodnotné potraviny, snědl jsem jich tak akorát. Ani moc, ani málo.

Celkově musí říct, že to nebyl můj nejtěžší měsíc. Mám v plánu s tímto stravováním nadále pokračovat. Tentokrát však bez pocitů viny, když si občas něco nezdravého dopřeju. Jako třeba při zvláštních příležitostech (narozeniny atd.). Zjistil jsem, že dát si občas sladkosti a potraviny obsahující mouku, je naprosto v pořádku. Beru to jako odměnu, ale rozhodně ne jako základ mé denní stravy.

4 komentáře u „Měsíc bez cukru a internetu“

  1. Ty sacharidy jsou tu trochu popletené. Ovoce jsou také sacharidy.
    Kompletně bez sacharidů, nebo jen s minimem je pro člověka po takovou dobu velmi nezdravé. Člověk by se i cítil přes den velmi unavený, bez energie. Důležité je jíst, alespoň to ovoce.

  2. Ahoj,
    zajímavé – přemýšlela jsem také něco podobného zkusit. Teď nepoužívám cukr – když je nutné, nahradím maltitolem, který pohodlně nahrazuje cukr kdekoliv. Má i míň kalorií, nižší GI apod. Koho o něm něco zajímá, může si přečíst tu http://www.maltitol.cz

  3. Měsíc bez cukru si umím vcelku představit.
    Nápoje nesladím. A když jsem hubnul, odstranil jsem sladké totálně.
    Ale měsíc bez Internetu? Resp. byť jen omezení od ráno do 17:00 odpoledne.
    Tak to nevím, nevím, zda-li bych dokázal.
    Ale zajímavý nápad to jistě je :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *