Jak se denním tréninkem zbavit prokrastinace

Děláme to všichni: naším nejlepším úmyslem je jít do posilovny, začít psát knihu, učit se cizí jazyk…jenže pak stejně nic z toho neuděláme.

Na světě není člověk, který by někdy neprokrastinoval. Jak se tohoto zlozvyku ale zbavit? Stejně jako to dělá každý sportovec nebo světový hráč šachů: denním tréninkem.

Problém ale nastane, když odkládáme!

Jak z toho ven? 1. Zjistěte, co vás motivuje a za 2. Začněte s tím nejjednodušším.

Udělejte si to co nejsnazší a najděte tak způsob, jak zaručeně neříct ne.

Jak na to:

  1. Zavažte se, že si denně vymezíte 5-10 minut na trénink. Řekněte to někomu z přátel a slibte, že mu dáte 1000 Kč, když svůj trénink zmeškáte.
  2. Dejte si upomínku na ráno, kdy normálně začínáte pracovat nebo se učit. Zkrátka pokaždé, když otevřete počítač. Je dobré mít neustále na očích nějaký list s poznámkou, ať to pořád vidíte.
  3. Předtím než budete dělat cokoli na počítači, věnujte se svému cvičení nebo čemukoli jinému, co běžně odkládáte, ale dlouho se na to chystáte.
  4. Udělejte následující: vyberte věc, kterou chcete udělat, a dejte si na ní 5 až 10 minut. Nevěnujte pozornost ničemu jinému. Můžete se zastavit, až když ji dokončíte.
  5. Všímejte si momentů, kdy máte tendence přestat a přejít k jiné aktivitě. Například k něčemu, co je jednodušší nebo pohodlné. Zastavte se, sledujte to a nechte to být. Pak se vraťte zpátky k tomu, co děláte. Nepřestávejte.

To je ono! Dělejte to denně celý týden, pak zvyšte časový limit na 10 – 15 minut. Pokračujte tak 2 týdny a ve čtvrtém týdnu zvyšte čas na 20 minut. Po měsíci tréninku už budete hvězda.

Autor

Pavel Říha

Článek byl přeložen z anglického originálu Lea Babauty. „Pomáhám lidem měnit život budováním nových pozitivních návyků; a předávám své zkušenosti, jak podnikat přes internet odkudkoliv na světě.“ Více o Pavlovi najdete na jeho osobních stránkách pavelriha.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *